onsdag 27 maj 2015

Vad händer här?

Galet mycket.
Iallafall ute på gården.

Makalöst härligt.
Att finnas i allt detta.

Här finns inga.
Vackert anlagda rabatter.
Här växer det.
Lite som det behagar.
Och jag.
Jag älskar det.


Och återbruka.
Man tager vad man haver liksom.
DET.
Gillar jag.
 

Som här.
Utanför ladan.
En perenn plantering.
I en rostig gammal plåtkista.


Ett gammalt hjul.
Passar alldeles utmärkt.
Att klättra på.
 

Tacka vetja återbruk.

Några miljoner skogsmyror.
Har fått för sig.
Att det gamla traktordäcket.
Passar bra.
Som en ny bostad.
Jag håller tyvärr inte med.
Inte växterna där i heller.
Så jag försöker nu.
Med alla medel.
Utan gifter.
Att få dem att vilja flytta.
Utan större framgång.
Men nu.
Tror jag dom börjar ge upp.
Jag springer där med vattenkannan.
I tid och otid.
Andra tips.
Mottages tacksamt.
Kanel och annat trams.
Fungerar INTE.

 
NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar