fredag 1 maj 2015

Första maj??

Första maj.
Bjuder på aprilväder.
Extra allt.

Allt det gröna ute.
Jublar.
Det som gått i majtågen idag.
Har nog inte.
Jublat.

Skitiga golv är väl det.
Som stör mig mest.
Med regnet.
Och då.
Har man inte mycket att klaga på.
Så det låter jag bli.

______________________________________


Konungen fyllde visst år igår också.
Han visar jag ingen bild på.
Däremot.
En annan konung.
Som vi hade ett nära möte med.
En kväll i veckan.

 
En vacker ståtlig konung!
Fast detta.
Var nog en tjej tror jag.
Är det inte en Skogens Konung då kanske?

Skogens Konung av det feminina slaget får det bli då.

_____________________________________________________

Fredag.
Som känns som lördag.
Men vilken lyx.
För imorgon.
Blir det ju lördag igen då.
Jag har tänkt.
Plantera om ett par Pelargoner.
Får se.
Vad den rostiga kroppen.
Tycker om det.
Men nu.
Trivs iallafall.
Även en rostig kropp.
Här.
Under värmefilten.
Tillsammans med mannen i mitt liv.
Sämre kan man ha det.
Sanna mina ord.

___________________

NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar