torsdag 30 april 2015

Perfektion..

Att ingen är perfekt.
Är nog förvisso.
Sant.
 Och just perfektion.
Är inget.
Jag eftersträvar.

Men perfektion finns.
Att uppleva.
I annat.
Som inte eftersträvar perfektion.
Utan bara ÄR just det.
Utan att försöka.
Bara genom att just finnas och upplevas.

Som detta.
Att just i detta ögonblick.
Uppleva detta.
Finnas, andas och bara vara.




DET.
Är magiskt.

Ögonblicket, stunden och känslan.
Är magiskt.



 Valborg idag.

För mig innebär inte valborg särskilt mycket.
Stå vid en eld.
Och frysa.
Som jag oftast gör.
Roar mig inte speciellt mycket.

Men.
Att vara med familjen.
Ger mig desto mer.

Så jag väljer.
Att fira.

VÅREN, LIVET, FAMILJEN, KÄRLEKEN, VÄNNERNA

TOGETHERNESS

Jag vet också att en fantastisk tjej.
Som i veckan.
Gått igenom en operation.
Livet.
Har gett henne en riktig käftsmäll.
Och.
Just idag.
Har hon funnits i mina tankar lite extra.
Varför vet jag inte...än.

Hon finns iallafall med mig och jag sänder allt ljus jag förmår.
Till henne.

____________________________________________

NAMASTE

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar