tisdag 28 april 2015

Stanken... man aldrig glömmer!!

Det finns mycket.
Som luktar illa, riktigt illa.

Men högst upp på listan.
Över vidriga lukter.
En stank.
Brutalt omänsklig.



Är från ruttet ÄGG.

Att behålla maginnehållet.
Där det hör hemma.

Vad för mig idag.

Helt omöjligt.

Om tanken nu slår er.
Varför jag i hela friden ens är i närheten av ruttet ägg.
Så är svaret enkelt.
Ett ägg i kläckaren hade gått sönder.
Vilket jag missat.
Tills idag.
När jag skulle fylla i vatten.
Kände doften lite svagt.
Tog ett mycket mycket försiktigt tag i ägget.
För att avlägsna det.
Fortast möjligt.
OCH
Ägget smäller då när jag tar i det.

STANKEN som i samma ögonblick.
Spred sig likt tårgas..
Och sanna mina ord..tårarna rann samtidigt som kväljningarna avlöste varandra.

Inget, verkligen inget.
Stinker så vidrigt.



Jaa så kul kan man ha det ibland.

Nu doftar här gott igen.
OCH
Idag har vi fått dit vår nya kökskran.

Det får väl kompensera dagens mindre angenäma händelse.



______________________________________________

NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar