måndag 27 april 2015

På Hönsfronten, april 2015

SÅ.
Ni som inte alls.
Varken vill se eller veta.
Något.
Om hönsen här på gården.
Kan sluta läsa nu.

Ni andra.
Som fortfarande är kvar.
Ska få hälsa på.
Hos.
Mina Cream Legbar idag.



En av mina raser.
Som jag tycker väldigt mycket om.
Är nöjd med.
Vackra & Trevliga.
Värper bra.
Och.
Lägger vackra ljust gröna ägg åt det turkosa hållet.
Till skillnad från Isbar.
Som värper mer åt Olivfärgade hållet.



Kycklingarna är könsvisande vid kläckning.
Vilket är väldigt praktiskt.



PÅ HÖNSBYTARDAGEN 6 JUNI
som arrageras av 
Kackelklubben.
Kommer jag ha med mig djur av denna rasen.



Och.
På tal om den dagen.
Hemsidan är uppdaterad ang. just HÖNSBYTARDAGEN.
Mer roligt.
Har tillkommit sista dagarna.
Så för senaste info.
KIKA IN


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar