tisdag 21 april 2015

Vem är han??

Ni vet.
Han, den svarta fyrbenta terroristen.

Han är nog utbytt.

För helt plötsligt.
Har jag fått en ny hund.

En tonåring.
En revolterande tonåring.
Med dåligt minne och knäck i lurarna.



Oj Oj Oj
Att uppfostra barnen har varit en barnlek.
Om man jämför med detta.

Han är galet underhållande mellan varven.
Men.
Jag ligger ju inte dubbelvikt av skratt hela tiden precis.



Som när han.
För 99:e gången samma dag gör samma hyss.

Just idag.
Har han velat döda min gamla fina Rhododendronbuske.
Big NO NO.
Slitit sönder min nyplanterade blomma till micropartiklar.
Big NO NO

Så ögon i nacken när man är ute skulle vara önskvärt för tillfället.


MEN.
 Det går ju över.
Tackar gudarna för det.
Att vara tonåring är ju inte alltid så lätt.
Inte ens när man är hund.
Vem har inte testat gränserna liksom? 



Så jag misströstar inte.
Han ser galet oskyldig ut när han står där bland blomblad och jord.
Förstår inte alls varför jag ser sur ut.
Helt omöjlig att älska.

___________________________________________________________

NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar