torsdag 23 april 2015

Jamen varför inte...

Vi fortsätter i samma spår.
Som tidigare inlägg.

Som ni vet.
Så är jag ett stort fan av återbruk.
Enkla lösningar.
Som inte gräver djupa hål i plånboken heller för den delen.

Så återbruk, det är grejer det.

Det ni nu ska skåda.
Är inte.
En vacker skapelse.
ÄN.
Men det kommer den att bli.
Med tiden.
Tro mig.
Been There, Done That.


Vid denna delen på gården.
Är jorden extremt mager och utarmad.
Torrt och allt annat än frodigt.

Och för att spara svett, svordomar och tårar.
Så är denna lösningen perfekt.


Men jag förstår.
Om ni höjer på ögonbrynen.
Och tycker.
Att det inte är särskilt vackert.
Jag gillar det.
Troligtvis.
Är jag en trädgårdsmästares mardröm med mina lösningar och projekt.


Ser ni dom där spretiga små grenarna?
Det är Vildvin.
En starkväxande klättrande växt.
Som på hösten.
Får makalöst fin färg på sina löv.
NU.
Ser den inte så kaxig ut dock.


Gamla grenar.
Från ett av äppelträden.
Får agera klätterstöd till en början.
Sen är det fritt fram till både stugan och hönsgården.
En marktäckare.
Finns också där för att fylla ut lite.
I det små däcken.
Är Revsuga planterat.
Också den är marktäckande och kommer hänga ner över däckets kant.

Tror ni mig.
När jag säger att det kommer bli fint?
Ajaa, den som lever får se, den som lever får se.
Som min farmor alltid sa.

__________________________________________________


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar