onsdag 11 mars 2015

Att se rakt upp i getögat.

På ett vildsvin.
Har jag nu gjort.
Och kan lägga det till handlingarna.

En upplevelse.
Som fick blodet att frysa till is.

Det finns gott om vildsvin här.
I smålands djupa skogar.
 



Mitt på vägen.
I mörkret.
Stod en ståtlig herre igår.

Med arslet mot oss.
Omöjlig att se.
Förrän vi va alldeles för nära.

Min käre make.
Bromsar av reflex, girar undan, girar undan lite till.
Då visar den istället bredsidan.

Gör inga anspråk att flytta på sig.

Vilka betar.
Vilken gigantisk bringa.
Ett otäckt stort djur. 


 

Vi hade en sagolik tur, en skyddsängel fanns med oss.

Hur det hade gått om vi kört fortare, halt väglag, snö eller möte.
Vill jag inte ens fundera på.


Tror inte jag hade skrivit här just nu.

Sista biten hem.
Va det knäpptyst i bilen.
Förutom mina hjärtslag.
Ingen sa nåt.
Vi tänkte desto mer.

Tacksamma att allt gick bra.

___________________________________________

NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar