söndag 22 mars 2015

Lyckad Lördag!

Igår.
Styrde vi kosan söderut.

Kennelträff stod på agendan.

Våren hade tagit en paus.
Snöflingor föll från skyn och vinden va mer än sval.



Våren hade tagit paus.
Även i sydligaste delen av landet.

Men humöret.
Hos mattar, hussar och hundar.
Värmde upp oss alla.

LYCKAD DAG!



Trots att jag blev blöt om fötterna redan på fm och att migränen slog till som ett pistolskott på vägen hem. Kan jag inte annat än säga att dagen va så lyckad.

I min väska.
Finns det mesta.
( Tegelstenar om du frågar käre maken, som oftast får bära den)
Så med lite medicament, positiva tankar och koncentration på att inte spy.
Inte det enklaste i världen.
När det känns som en atombomb i skallen och ett öga som inte får plats.
Men.
Lyckades jag få migränen under kontroll.
Medans käre maken körde oss hem.
Titus.
Han sov.
Hela vägen hem.
Och det fortsatte han med när vi kommit hem.
Och hans matte.
Hon gjorde detsamma.



Idag.
Känns det som jag sänkte två 75:or igår.
En märklig bakfylla.
Utan huvudvärk.

Min bok.
Känns väldigt lockande.
Så det blir nog ett kapitel eller två idag.
(läs hela boken)




Eftersom våren tagit paus.
Det är vitt på marken.
Och kvicksilvret har svårt att nå över nollan.
Så tycker jag det passar alldeles utmärkt med lite sommarbilder även idag.

 

__________________________________

NAMASTE
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar