lördag 14 mars 2015

Ett minne blott.

Alla grenar, barr och ett å annat löv.
Poophögar från hundarna.
Är nu endast ett minne blott.

Käre maken.
Har på mitt initiativ och ledsagning.
Sågat av diverse grenar på flera fruktträd.
Gamla fruktträd.
Från tidernas begynnelse.
Såg det ut som iallafall.
Lite sent att göra det nu i mars.
Men med lite tur.
Eller ganska mycket tur.
Kanske.
Klarar de dagens behandling.
Vi får se.

Eller som min farmor alltid sa:
Den som lever får se, den som lever får se.
 
 


Om jag hade gillat elda.
Hade vi kunna ha en egen Valborgsceremoni här.

Ett bål av XL storlek..

Men, jag gillar inte eld eller elda alls.
Dåliga erfarenheter.
 

Så det hoppar vi över.

Nöjd.
Mycket nöjd.
Med familjens insats här idag.
Min egen också för all del.

 




 Några kommentarer.
Om kvällens melodifestival final.
Hoppar jag över.
Men kan säga såhär.
Nästa år.
Om det fortfarande finns en TV i vårt vardagsrum.
Ska jag inte kolla på Mello.
______________________________________________

NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar