fredag 27 mars 2015

Jag kan inte låta bli.

Egentligen.
Vill jag inte skriva om politik.

Men.
Undantag finns.
Idag är ett sånt undantag.
Kanske.
Kommer det fler.
Kanske.
Inte.



Våra politiker i Sverige.
Talar om.
Hur viktigt det är.

Att värna om en levande landsbygd!

Säg mig då.

På vilket sätt det gynnar landsbygden.
Att höja.
Våra bränslepriser.
Förslaget är.
 0,44 kr/liter på bensin.
0,48 kr/liter på diesel.

Gynnar det landsbygden?

Att rösta på det parti/er.
Som är för en högre skatt på bensin och diesel.
Kan jag absolut förstå.
Att man gör.
OM
Man bor i en storstad.
Där det finns andra alternativ.
Att ta sig från A till B.
Än att köra bil.



Av mig/oss.
Får dom ingen röst.
Hellre.
En spark i röven.
Dit solen aldrig lyser.

Värna om vår miljö??
Jodå, det gör jag absolut.

Men jag vill också gärna.
Bo här på landet.
Jag vill också gärna.
Kunna ta mig från A till B.
Utan bil.
Går det inte.

Det finns mycket som är sjukt snett i Sverige.
Eller.
Vårt forna Sverige.
Skulle jag nog hellre välja säga.

MEN.
Nu ska jag fortsätta.
Njuta.
Av en skön fredagskväll.
Med dom jag älskar mest.

Mycket härligare!

________________________________________________

NAMASTE

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar