söndag 29 mars 2015

Att vakna upp.

En regnig ruskig söndag.

Till en låt jag ÄLSKAR.
Som käre maken satt på till mig.

Är ett ljuvligt sätt att starta dagen.



När han sen säger.
Att vi ska åka på auktion.
Får jag hejda mig.
För att inte kasta mig på knä
Och kyssa hans fötter.
 Eller nåt i den stilen.

Tror dock.
At varken maken eller den rostiga kroppen.
Skulle uppskatta den handlingen.



Så det fick räcka med.
En puss.
Och
Min eviga kärlek.
Inte fy skam det.

Så en toktrevlig utflykt blev det.
Den satte inte heller.
Djupa spår i plånboken.
Perfekt.
Nöjd Fru och Nöjd Make.
Tjofallerej!

 

Sämre regniga söndagar kan man ha.
Helt klart.
Till och med.
En rostig kropp.
Blir lite muntrare av en liten söndagsutflykt i all enkelhet.


Vad fick följa med hem från auktionen då?
Den som lever får se.

________________________________________

NAMASTE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar