söndag 15 mars 2015

Inkräktare vs TITUS!

Den som passerar vår tomtgräns.

Märker det ganska omgående.
Vi har varken eltråd, taggtråd eller landminor.
Men.
Vi har en Titus.
Som börjar växa till sig.


Titus tycker inte att man kan passera här hur som helst.
Helt rätt, tycker matte med såklart.

Ett och annat djur.
Har fått väldigt bråttom härifrån.



Med tanke på.
Att vår minsta fyrbenta lilla Lilly 1,2 kg.
Höll på att bli middag.
Till en grävling.
Men klarade sig med livet i behåll.
Med "endast" sträckt muskel i benet, en och annan mindre blesyr.
Dessvärre tog hennes redan sköra psyke ännu mer stryk.
Så hon önskar nog att hon va en katt.
Så hon slapp gå ut alls.

Så jag är minsann glad att Titus jagar bort obehöriga.



MEN.
Han har inte full koll ännu.
På vem som riktigt hör till gården och inte.

Hönsen.
Dom hör till.
Fast.

Titus tycker ju att de är väldigt väldigt väldigt roligt.
När dom flaxar och far.
Så jag har lite att jobba på där kan man säga.

Det är så väldigt roligt att han till och med tappar hörseln.
Han hör inte alls att matte ropar.
Han har ju fullt upp ett leka ta fatt med hönsen.

SÅ.
Vi har lite att jobba på där kan man säga.
Här får det bli lite mer träning.
Så han kanske hör lite bättre och inte tappar hörseln så fort han ser en fjäder.

Hönsen får tillsvidare hålla sig utanför trädgården.
En av tupparna.
Är rumplös, minst sagt.
Hans ståtliga stjärt.
Är inte så ståtlig längre.
För er som undrar.
Tuppen är oskadd.
Men med betydligt färre fjädrar än innan.
(dom växer ut igen)

Titus.
Som befann sig i ett hav av fjädrar.
Förstod inte alls varför jag inte va lika glad som han.

Har lite vackra fjädrar till påskriset.
Men jag hade hellre sett att tuppen fick behålla dem själv.

Skulle ni nu sitta inne med super tips.
 
Dela gärna med er dem till mig.

Just detta, har jag inte haft så stora bekymmer med innan med mina hundar.
Så alla kunniga hundvänner med erfarenhet av detta.
Kom gärna med kloka råd.
 

____________________________________________________________

1 kommentar:

  1. Jo så är det. Ett och annat djur har fått bråttom.... ;-)

    SvaraRadera