onsdag 18 februari 2015

Bra deal!

Att besöka klädbutiker.
Tillhör inte det jag helst ägnar mig åt.
Så det händer inte speciellt ofta.
Men idag har jag gjort det.
Jag skulle inte ha något.
Utan ett av barnen skulle ha nya jeans.



Medans hon befinner sig i provrummet.
Skådar mitt ena öga.
In en pälsmössa.
Jag har en förkärlek.
Till huvudbonader av olika slag.
 Denna.
Ville jag ha.



Frågar killen i kassan om priset.

Han svarar:
Om du köper enbart den så 249 kr.
Men tar du 4 grejer till på det stället så får du 5 st för 50 kr.

50 kr.

1 mössa 249 kr.
eller
5 mössor 50 kr

Ja den dealen kan man ju knappast pruta på.

Hur den affären går runt vet inte jag.
Inte lägger jag ner några större funderingar på det heller.
Men jag plockade snällt ihop 5 mössor av olika typ.
Utan protest.



Så jag fick min pälsmössa.
Nästan gratis.
10 riksdaler!

Att det inte är högsäsong.
För just.
Pälsmössor i slutet på februari.
Begriper jag med.
Fast detta.
Va ju verkligen REA DE LUXE.

Och det va på CARLINGS om det nu är någon mer.
Som är sugen på.
En leopardmönstrad pälsmössa.

 
___________________________________________

NAMASTE



 

1 kommentar: