söndag 8 februari 2015

En känsla av en svunnen tid...

Ni som brukar hänga här.

Vet att vi bor i ett gammalt hus.
På landet.
Med en liten lada, gårdshus och annat.

Ni har säkert inte heller missat.
Att jag/vi älskar det!



Att jag älskar gamla saker & ting.
Att jag lätt förälskar mig i.
Ett å annat Loppisfynd.

Älskar blandningen av NYTT & NÖTT!

Mest NÖTT.

I vårt gamla kök.

Som när vi flyttade in.
Hade sett betydligt bättre dagar.
Men som nu.
Börjar bli som vi vill ha det.
Lite kvar.
Men inte mycket.



Vi har INTE.
Som de flesta andra.
Rivit ut och satt in nytt kök.
Jag vägrade.
Ville ha kvar det gamla skåpen.
Ville ha kvar den härliga själen och känslan som fanns.
Den finns kvar.
Lite polerad bara, men den finns kvar.

Lite färg har skåpen fått.
Men inget annat.
Och jag är älskar dem.
Dom gamla skåpen, hyllorna och handtagen.

Vi har ett platsbyggt skåp.
Som har många år på nacken.
Favoriten.
Som så länge jag får bestämma inte kommer lämna detta hus.
Som verkligen är hemma här.
Charmigt och vackert med sina skavanker.



Vissa av er tycker nog jag är egendomlig.
Som inte väljer nytt och fint.
För det kunde jag gjort.
Om jag ville.
Nej tack.
Vissa andra av er.
Som jag vet, är som jag.
Förstår precis vad jag menar.

Så dagens bilder...
Va alltså på det gamla skåpet.
Men det fattade ni säkert.
Om ni tittade.

_______________________________________

NAMASTE

 

 

1 kommentar:

  1. Ja de där skåpet är verkligen fint👍👍/J

    SvaraRadera