söndag 22 februari 2015

DET SOM GÖMS..

I SNÖ.
KOMMER FRAM I TÖ.

Nu önskar jag.
Att jag pratade om snödroppar.
Som kikar fram.
Och talar om att våren är på ingång.



MEN
Det gör jag inte.
Förvisso.
Finns det väl en och annan.
Men det finns annat.
Som det finns betydligt mer av.

Inte lika vackert som snödroppar.



Så 
Den som känner sig sugen på.
Att mocka.
Kan anmäla sig frivilligt.
 
Efter tre hundar.
Som uppenbarligen.
Väljer att göra 2:an.
Precis intill och runt huset.
Istället för ett antal tusen kvadratmeter.
 Som också finns att välja på för att göra 2:an.



Är man inte sugen på mocka.
Kan man istället.
Få räfsa grenar, barr och löv.
Som finns kvar.
Efter vinterns stormar.
Sugen?



Ett annat tips.
Om man hellre ägnar sig åt något annat.
Om man inte vill.
Eller som jag idag, inte kan.
Mocka eller räfsa.
Kan man istället.

Ägna sig åt det man kan.

 
 Om de är bra.
Vet jag inte än.
Men det tror jag absolut.
Vet inte varför jag inte läst dem tidigare.
Men idag.
Känns som en bra dag.
Att börja.
Härlig söndag!!

__________________________________

NAMASTE

1 kommentar: