söndag 15 februari 2015

En så enkel sak.

Som att duscha.
UTAN
Att frysa.

Är självklart.
För dom allra flesta i vårt land.




Som jag tidigare skrivit.
Har vår blandare i badrummet.
Levt ett eget liv.
Och varit snål med just varmt vatten.
SÅ NU
När man duschar i VARMT vatten.
Känns det plötsligt.
SOM EN LYX.



En lyx jag inte vill vara utan.
TÄNK
Att en så enkel sak som.
VARMT VATTEN

Kan betyda så mycket.
Att känna tacksamhet för varmt vatten.
Hur många gör det?
Egentligen.

Jag gör det.
Troligtvis gör alla andra det också.
Som haft en trasig blandare.
Eller av annan anledning.
Varit utan varmt vatten.



Tror inte det är särskilt vanligt.
I just vårt land.
Men som med all säkerhet.
Otroligt många människor i andra delar av världen.
Lever med varje dag.

Idag och alla dagar framåt.
Ska jag fortsätta vara tacksam.
För att jag har varmt vatten i kranen.
Och slipper lida.
Varje gång man vill bli ren.


För när man som jag.
Dras med en kropp som är rostig och skruttig.
Är det verkligen.
Tortyr.
Att bli kall och frysa.
Vet att det finns så många fler än bara jag.
Som läser här och har en rostig kropp.
Ni.
Förstår med all säkerhet vad jag menar.
_______________________________

NAMASTE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar