onsdag 25 februari 2015

MAGISKA FINGRAR..

Vill jag väl inte påstå att jag har.
Egentligen.
För vid tex healing.
 Använder jag ju mer mina händer som ett redskap/hjälpmedel ibland.

Nog om det.
För jag tänkte egentligen på nåt helt annat.

MAGISKA GRÖNA FINGRAR.

Har jag det?

Kan man ens ha det?

Har inte uppfattat mig som någon med speciellt gröna fingrar.
Inte sådär överdrivet iallafall.



MEN

I vissa fall.

Har jag antingen just det.
ELLER
En extrem tur.

Jag väljer att tro det första.

Sedan vi köpte vår lilla gård.
"Hittade Hem"

Har jag "lyckats" fantastiskt bra med mina krukväxter.

Happy me.



Jag gör inget särskilt med dom.
Mer än ger dom vatten och lite sällskap.

Och dom trivs makalöst bra med det.

SÅ TILL DIG J.
Som svar på din fråga:
Den va yttepytte liten från början.
Ljus, bra jord och lagom vatten är svaret.
Och mitt sällskap med såklart :)



Luktar det skrytit?
Osvensk?
Må va hänt.

Fin krukväxter har jag iallafall.
Vare sig det är magiska fingrar eller inte.

__________________________________________________

NAMASTE

 

 

2 kommentarer:

  1. men Johanna det där är ju uppenbart! Alla växter älskar gamla hus!! Lagom dragigt, lagom fuktigt, lagom varmt och lagom kallt. I nya hus har vi för bra värme och ventilationen är knepig... massa element o annat som stör. Detta gamla hus i hop med dina gröna fingrar kan ju inte ge annat än fina krukväxter! :)
    /Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du med all säkerhet alldeles rätt i...Jag och huset, en perfekt kombo :)

      Radera