tisdag 10 februari 2015

Sann lycka!!


HÖNORNA
Mina befjädrade vänner.
Dom levererar mig sann lycka minsann.



Att kunna gå ut.
Och plocka in färska fina ägg.
Varje dag.
Det är verkligen en lycka för mig.

Det är ett intresse, en hobby.
Som jag med hjälp av familjen kan ha.
Trots en rostig kropp.

MEN det finns fler skäl att jag har höns.
Det är av ideoligiska skäl.
Som fler och fler väljer.



Att kunna ge sina djur ett bra liv.
OCH
Ett värdigt avslut.

Att VETA vad man själv äter!
Att VETA vad du ger dina djur att äta!

Hönsen ger ägg.
Tupparna kött.

Det betyder mycket för mig.
Och många andra.

Intresset för just det ökar.
Vilket gör mig glad och tacksam.




Vet DU vad du äter och vad det som finns på din tallrik kommer ifrån?
En del vet, andra inte.
Ni som inte vet.
Tycker jag ska ta reda på det.
För en del av er kan det bli en otäck överaskning. 



_______________________________________

NAMASTE





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar