fredag 16 januari 2015

En alldeles egen plats i hjärtat!

Trots att solen skiner.
Trots att vi har en härlig helg framför oss.
Trots att jag har världens bästa familj.
Jaa trots väldigt väldigt mycket.
Så finns det en saknad i en del av mitt hjärta, en alldeles egen del, en egen plats i mitt hjärta.
Som tillhör någon alldeles speciell.

MIN PAPPA

Det är hans födelsedag idag
.
 Jag vet att han har det bra där han är nu.
Att han mår bra och har funnit ro och harmoni.

Att förlika sig med något som hänt kan vara svårt, mycket svårt.
Att acceptera kan vara svårt.
Att förstå ännu svårare.
MEN
Hur man än vänder och vrider saker kan man inte förändra det som skett.

Det man däremot kan göra.
Är att ta vara på livet, vara rädd om det och det som finns omkring.
De som på ett eller annat sätt berikar ens liv.
Som gör att man känner lycka och tacksamhet.

Då är det liksom lite enklare att ta sig igenom svårigheter och uppförsbackar.
Enklare att lära sig att leva med det man inte kan förändra.
Inse att någon annans val inte är mitt val.
Inse att man inte kunde gjort annorlunda.

Så idag ska fredagsmysa lite extra för pappa.
Och 
Fira livet.
Som jag vet att han vill att vi ska göra.



_____________________________________________

Från det ena till det andra.

På linsen idag.
Vi kör väl lite kök nu när vi ändå börjat.


LOPPISFYND
även här.
Allt på bilden utom krukan med blomman.
Har jag sagt att jag gillar återbruk?? ;)
  

 

 NAMASTE




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar