torsdag 22 januari 2015

Före & Efter!!

Mitt lilla projekt.
Som är stort nog för mig.
Är klart.

Nästan.
Har lite slipning kvar.
När händerna orkar.

Så nu J. behöver du inte vara nyfiken mer!


FÖRE





Köpte ett bord och 4 stolar.
På en av alla Loppis sidor på facebook.
Av en bekant.
 Såg direkt att det hade potensial att passa hos oss.
Men färgen va inte i min smak.
Såklart.
SÅ!
Det har målats om.

NU!
Passar det min smak.


EFTER


På bilden nedan ser ni stolarna innan de blivit omklädda.
 

Här är en av stolarna i sin nya look!!
SÅ NÖJD!
 


Nedan, en närbild på tyget.
Svensktillverkad textil.
Köpt på SYSTRARNA i Nybro.

Tycker det är super snyggt.
Föll direkt.
Finns i fler kulörer.



Här är bordet vaxat och klart.
Med en stark, slittålig yta.
Jag lackar inga möbler.
Bara vax.
Och matt färg, såklart.
 




Jag är nöjd.
Himla nöjd faktiskt.
Både med möblemanget och min insats.
Det tar tid.
Men tillslut så.
Blir det klart.
Trots den rostiga kroppen.
Som absolut inte vill måla nåt alls.

Snart kanske jag kan få lägga dit mattan också.
Men inte än.
Vi har ju en Titus, 4 mån.
Så olyckor händer fortfarande.

____________________________________________

NAMASTE

6 kommentarer:

  1. Ähh super fint ju!!! Jag vill också ha ett runt köksbord. Blir ju så mycke rymligare med de. Bra jobbat Johanna //J

    SvaraRadera
  2. Riktigt fint tyg som passade perfekt till färg och form på stolarna. Grannen

    SvaraRadera
  3. Jättefint vad använder du för färg // GA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag använder mig alltid av snickerigrund, (V-slip) av bra kvalite.
      Vit och matt färg med super bra vidhäftning.
      För ytor på bord å så som behöver vara slitstarkt tar jag vax efter så håller det slitage.
      /J.

      Radera
  4. Använder du bara grundfärg ????/GA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa.
      Låter det konstigt?
      Det är det inte.
      På färgaffären är dom ganska vana vid detta fenomen :)
      Vill man ha det matta lantliga eller shabby looken är det den som är överlägset bäst.
      Att använda någon form av lackfärg till det är helt förskastligt, det blir inte bra alls.
      Jag har gjort såhär i mååånga år :)
      Finns ju den nya kalkfärgen också som är bra, sälj i många inredningsbutiker, finns i flera färger.

      Radera