måndag 12 januari 2015

Tack för det Egon!

Jag tackar Egon för han lät växthuset stå kvar.
Han skonade faktiskt det mesta här.
Att det sen ser ut som plockepinn med alla grenar och ris över hela gården får man liksom ta med en klackspark.
(fast jag kan ju inte göra några klacksparkar, men ändå!!)

Vid dagens hönsmatning funderade jag i ett svagt ögonblick på om jag skulle börja mastodont jobbet med att börja röja upp grenar och sly.
Det va bara ett svagt ögonblick, det gick snabbt över.
Kroppen skrek, NEEEEEJ väldigt bestämd och jag kände mig ganska ödmjuk idag, så jag gjorde som den ville.
Det gör ju liksom inget att dom ligger där lite till.

Så familjen...
På lördag bjussar jag på grillad korv och inbjuder till en GREN OCH RIS PLOCKARDAG, visst låter det fantastiskt roligt, eller?

Studsmattan har bytt plats med en gigantisk gren från en fruktträd och ligger upp och ner men även den skonade Egon.

Vi får hoppas att nästa storm är lika hygglig.


Blir som vanligt lite bilder för att göra läsarna som efterfrågar detta till viljes.

Från vårt Vardagsrum.
Allt är inte vitt i detta huset, mycket men inte allt.
Lagom känns ganska ok.
 



Efter omständigheterna med vårt icke pigga barn så tycker jag att måndagen varit betydligt bättre än helgen och han orkade med 1h skolarbete här hemma idag. Tummen upp på det!!!

BRA MÅNDAG, fortsätt så!!

NAMASTE

1 kommentar:

  1. Fin fina hemtrevliga hus. Som jag alltid sagt, sen första gången jag hälsade på. Det ligger ett sånt lugn hos er. Tack för inspetation/ J

    SvaraRadera