måndag 5 januari 2015

Inget är som väntans tider...

Sägs det iallafall.

Själv tillhör jag ofta dem som inte går och väntar på saker.
Jag trivs ganska bra i nuet.
Just NUET, det vi har HÄR & NU glöms så lätt bort om man bara väntar och längtar på saker hela tiden.

Men det finns ju undantag.
Som att jag just nu väntar på att hönsen ska börja spruta ur sig ägg.
Det gör dom inte just nu.
Dom kniper.
Lite ägg klämmer dom fram, men det är inte många.

Vårkänslorna är med andra ord ganska långt bort för hönsen.
Har någon ens vårkänslor nu?
Jag vet en till som inte har, det är min snälla granne bakom skogen.
Hon suckar nog mest när hon läser om mitt HÄR & NU, hon vill liksom inte höra på det örat förrän termometern visar betydligt fler plusgrader än vad den gör just nu.
Jag tycker inte heller om kyla, eller det är väl snarare min kropp som inte tycker om den.
Stelare och mer orörlig än vanligt.

Fast jag gillar nuet!

Så trots en kropp som kärvar, vatten som gärna vill frysa ute hos djuren, dåligt med ägg och stor vedåtgång så väntar jag med att längta till våren några månader till.
Men hönsen får gärna ha lite vårlängtan och vårkänslor redan nu.


Och vad än min kropp eller grannen bakom skogen säger, så finns det bra saker med vinter och kyla.
(nu fnyser grannen åt min rader)
Hundarna har rena tassar när dom varit ute.
Det betyder ju mindre städning.
Det va ju iallafall två saker!


Fick ju en fantastiskt bra julklapp av just grannen bakom skogen.
EN VÄRMEFILT

Den används flitigt.
Tror ni grannen bakom skogen känner mig väl?


Det är lite lättare att gilla läget, vara HÄR & NU när man har en så bra granne och en så bra värmefilt. Mycket lättare.

NAMASTE

1 kommentar:

  1. Fnys var ordet!!! Hundarna drar in lika mycket kvistar, barr, mossa, grenar, fjädrar, löv och sand som vanligt, bara kanske inte lera. Jag lever också i nuet. Det är det som är problemet!! Jag skulle vilja leva 5 månader längre fram. Nu.

    SvaraRadera