söndag 25 januari 2015

TACK!

Till alla.
Som läst och delat inlägget jag skrev innan detta.

Jag vill förtydliga att jag inte är ute efter någon enskild syndabock.
Definitivt inte skolan, lärare eller rektorer.

Jag tror att det allra flesta gör ett enastående arbete.
Iallafall på vår skola.
Som är den enda jag själv kan uttala mig om.
Underbar personal.
Som kämpar på och gör ett utmärkt jobb.

Men med en stram budget kan dom inte trolla.

Så 

Därav mitt inlägg tidigare.

Gör om, gör rätt.
Tänk om, tänk rätt.

Att det måste sparas.
Det har nog alla förstått.
Men inte på bekostnad av mitt barn.
Eller någons barn.

Jag har tagit bladet från munnen.

Och hade min hälsa varit en annan än vad den är.
Hade jag tagit ett stort kliv in i politiken.
Men det klarar jag inte.
Tyvärr.

Men ett inlägg som det jag tidigare skrev.
Är ju något jag kan göra.
För alla borde veta.
Hur många av oss föräldrar och barn kämpar.
För något som borde vara självklart.
 Men som tyvärr...
Inte är det.

TACK igen.

/ mamman. 
 

1 kommentar:

  1. När det gäller våra barn o gamla finnes det aldrig några pengar o det ska sparas, men när alla nyanlända gamla som unga behöver något då finns det ALLTID pengar detta tycker jag är väldigt konstigt. Vi borde väl satsa på oss själva i först hand eller hur. Har man bara en viss summa pengar måste man väl betala sina egna räkningar först innan man kan börja ge bort pengar så fungerar det i mitt huvud i alla fall. Säg vilket parti jag kan gå med i så gör jag det. GA

    SvaraRadera